VARIASI PEMBELAJARAN DALAM TEKNOLOGI INSTRUKSIONAL
Abstract
Sebuah proses pembelajaran, akan dapat memberikan hasil yang maksimal jika seorang guru mempunyai kemampuan untuk menggerakkan seluruh potensi yang ada dalam kelas. Untuk mencapai tujuan agar para siswa dapat memahami dan mengimplementasikan apa yang diberikan, maka guru harus menggunakan pola, pendekatan, strategi dan pemilihan metode yang tepat. Selain itu, agar pembelajaran lebih menarik dan memudahkan untuk menangkap pesan (materi pelajaran), maka media pembelajaran pun harus diplih yang paling tepat.
Kata-kata Kunci: Variasi Pembelajaran, Teknologi, Instruksi
ABSTRACT
A learning process will be able to provide maximum results if a teacher has the ability to mobilize the full potential in the classroom. To achieve the goal of keeping, students are able to understand and implement what is given, then the teacher should use patterns, approaches, strategies and the selection of the right method. Moreover, so learning more interesting and easier to capture the message (the subject matter), then the media should also be chosen accurately.
Keywords: Learning Variation, Technology, Instructional
DOI: https://doi.org/10.34001/tarbawi.v10i2.182
Article Metrics
Abstract view : 438 timesAbstrak (PDF) - 108 times full text (pdf) - 2127 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Tarbawi : Jurnal Pendidikan Islam is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
INDEX BY: