IMPLEMENTASI BLENDED LEARNING PADA MATA KULIAH EXTENSIVE LISTENING

Nina Sofiana

Abstract


Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan 1) penerapan Blended Learning pada mata kuliah extensive listening, dan 2) persepsi mahasiswa terhadap penerapan Blended Learning. Subjek dalam penelitian ini adalah mahasiswa program studi Pendidikan Bahasa Inggris UNISNU Jepara. Data penelitian ini adalah aktifitas mahasiswa dan dosen dalam proses belajar mengajar dan persepsi mahasiswa terhadap proses pembelajaran. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa 1) mahasiswa dan dosen terlibat aktif dalam proses pembelajaran tatap muka dan aktifitas online dan 2) mahasiswa memiliki persepsi positif terhadap pembelajaran.

 

 

Kata Kunci    : blended learning, extensive listening

This research is aimed to describe (1) the implementation of Blended Learning in extensive listening course, and (2) the students? perception toward  the  implementation  of  Blended  Learning.  The  subject  is  the students of English program of UNISNU Jepara. The data of the research is the activity of the students and the lecturer in the teaching learning process  and  the  students?  perception  toward  the  learning.  The  result shows that (1) the students and the lecturer involve actively in the face-2- face learning and online discussion, and (2) the students have positive perception toward the learning.

 

 

Keywords: blended learning, extensive listening




DOI: https://doi.org/10.34001/tarbawi.v12i1.303

Article Metrics

Abstract view : 1754 times
FULL TEXT PDF - 2567 times ABSTRAK PDF - 290 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
Tarbawi : Jurnal Pendidikan Islam is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

View Tarbawi Stats

INDEX BY: