PENGARUH IKLAN MEDIA TELEVISI DAN ATRIBUT PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN KONSUMEN UNTUK MELAKUKAN PEMBELIAN

Nurul Komaryatin

Abstract


Abstract
Television is one of effective means and potential to provide information to the public. The ads aired on television becomes attractive alternative for a wide reach and there is an element of entertainment. This supports the emergence of consumer willingness to try the product, which can lead to the consumer in making a purchase decision. Product are examined close up toothpaste. The results showed that there is positive and significant correlation between television advertising and product attributes on purchase decisions toothpaste close up.
Keywords: advertising, attributes and purchasing decisions

Abstrak
Televisi merupakan salah satu sarana yang efektif dan potensial untuk memberi informasi pada masyarakat luas. Iklan yang ditayangkan melalui media televisi menjadi alternatif pilihan menarik karena jangkauan yang luas dan adanya unsur hiburan. Hal ini mendukung timbulnya keinginan mencoba produk dari konsumen, sehingga dapat mengarah pada keputusan konsumen dalam melakukan pembelian. Produk yang diteliti adalah pasta gigi close up. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat pengaruh positif dan signifikan antara iklan media televisi dan atribut produk terhadap keputusan pembelian pasta gigi close up.
Kata kunci: iklan, atribut dan keputusan pembelian




DOI: https://doi.org/10.34001/jdeb.v6i2.139

Article Metrics

Abstract view : 341 times
Abstrak (pdf) - 385 times Full Text (pdf) - 287 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


We are Proud Member of Aliansi Pengelola Jurnal Ekonomi & Bisnis Indonesia

Flag Counter

Currently this Journal is Indexed  by

1 Google Scholar2 sinta3 Garuda5 BASeScilitOne SearchISJDNelitiMorarefWorldcatdimension

Creative Commons License

Journal Dinamika Ekonomi & Bisnis is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.