WORD-OF-MOUTH MARKETING SEBAGAI BAURAN KOMUNIKASI PEMASARAN
Abstract
Abstract
Word-of-Mouth Marketing (WOMM) becomes more important in todays marketing communication activities. Rapid development of information and communication technology and decrease credibility of conventional promotion make it more effective tool for marketing communication. This article attempts to explore WOMM as a communication marketing mix from some literatures. This article divide in four section. The first, it shows the relevance and importance of WOMM. Second, it discuss the relationship of WOMM with marketing communication. Third, describe recent research in WOMM area. Finally, conclusions.
Keywords: word-of-mouth marketing, marketing communication
Abstrak
Word-of-Mouth Marketing (WOMM) menjadi semakin penting dalam aktivitas komunikasi pemasaran sekarang ini. Perkembangan informasi dan teknologi informasi yang pesat dan menurunnya kredibilitas promosi konvensional membuat WOMM menjadi alat yang lebih efektif dalam komunikasi pemasaran. Artikel ini akan mengeksplorasi WOMM sebagai bauran komunikasi pemasaran, dengan pembahasan dibagi dalam empat bagian. Pertama, mengenai relevansi dan pentingnya WOMM. Kedua, pembahasan mengenai hubungan WOMM dengan komunikasi pemasaran. Ketiga, mengenai penelitian mutakhir tentang WOMM, terakhir kesimpulan.
Kata kunci: pemasaran mulut ke mulut, komunikasi pemasaran
DOI: https://doi.org/10.34001/jdeb.v6i2.136
Article Metrics
Abstract view : 468 timesAbstrak (pdf) - 1372 times Full Text (pdf) - 802 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
We are Proud Member of Aliansi Pengelola Jurnal Ekonomi & Bisnis Indonesia
Currently this Journal is Indexed by
Journal Dinamika Ekonomi & Bisnis is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.