RE-BRANDING STARBUCKS; PENGUATAN MEREK ?LOGO TANPA NAMA

Kheyene Molekandella Boer

Abstract


Abstract

Keywords

Logo Without A Name, Rebranding, Starbucks Coffee.

Starbucks coffee as the leader of the world?s coffee drinks showed their strength of the company. The branding is a way that used to change the image of the exclusive coffee shop. Eliminate the identity of the words ?Starbucks Coffee on the Starbucks logo makes a play on the company?s trademark Nikes that equally uses the logo without the name. Rebranding of the Logo was actually focus on the expansion that they served some products such as tea, breads and other products. The controversial issue that Starbucks changed the logo got a lot of guff from their loyal consumers, but they believe that is the right deci- sion to provide the best services to the consumers. Presents the new innova- tions are step to expand their market segmentation. In this paper, the author reviewed on the effectiveness of the chronological change of the Starbucks logo as the logo without a name.

Abstrak

Starbucks coffee sebagai leader minuman kopi dunia menunjukan keseriusannya untuk mengembangkan sayap perusahaanya. Melakukan rebranding adalah cara yang digunakan starbucks untuk merubah image dulu yang terkenal dengan kopi ?ekslusifnya? kini menjadi perusahaan yang tidak hanya menjual kopi belaka. Menghilangkan identitas tulisan ?Starbucks Coffee pada logo membuat Starbucks bermain layaknya merek dagang pada perusahaan sepatu Nike yang sama-sama menggunakan logo tanpa nama. Di balik rebranding logo tanpa nama tersebut sebenarnya fokus Starbucks adalah untuk melakukan ekspansi dengan produk dagangnya seperti menjual teh aneka roti dan produk lainnya. Kontrovensi perubahan logo Starbucks sempat mendapatkan banyak protes dari konsumen setia mereka, namun di balik itu semua pihak Starbucks yakin ini adalah keputusan tepat yang bertujuan untuk memberikan pelayanan terbaik kepada konsumen mereka. Menghadirkan inovasi-inovasi terbaru bagi Starbucks adalah langkah baru untuk semakin memperluas segmentasi pasar mereka. Dalam paper ini, penulis akan mengulas tentang efektivitas kronologis perubahan logo Starbucks sebagai Logo Tanpa Nama.
Kata kunci: Logo Tanpa Nama, Rebranding, Starbucks Coffee.



DOI: https://doi.org/10.34001/an.v6i2.227

Article Metrics

Abstract view : 299 times
Abstrak (PDF) - 83 times full text (pdf) - 2991 times




Editorial Office
An-Nida : Jurnal Komunikasi Islam
Fakultas Dakwah dan Komunikasi Universitas Islam Nahdlatul Ulama (UNISNU) Jepara


Address: Jalan Taman Siswa (Pekeng) Tahunan Jepara Jawa Tengah Kode Pos 59427 Indonesia.Email: jurnal.annida@unisnu.ac.idWebsite: https://ejournal.unisnu.ac.id/JKIN/

Creative Commons License

An-Nida: Jurnal Komunikasi Islam is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.Copyright ©2018 Universitas Islam Nahdlatul Ulama (UNISNU) Powered by Open Journal Systems.

View My Stats 

Currently this Journal is Indexed by 

1 Google Scholar3 Garuda4 Onsesearch5 BASe7 moraref7 moraref