PERANCANGAN APLIKASI PENGELOLAAN KAS MASJID

Noor Latifah

Abstract


ABSTRACT

The design of cash management application of this mosque is made by performing the first analysis on the system that is running to be able to get the data needs to be processed and the information needs to be available. Application design using UML modeling language by using some diagrams contained in UML include use case diagrams, class diagrams and activity diagrams. The management of the mosque's cash needs transparency for both incoming and outgoing funds and to be clear about both incoming and outgoing funds. The design of the cash management application of this mosque is expected to be the basis for the development of its application which is expected to facilitate in all the process that must be passed on the management of mosque cash.

Keywords: cash, mosques, design, UML, applications.

ABSTRAK

Perancangan aplikasi pengelolaan kas masjid ini dibuat dengan melakukan analisa terlebih dahulu pada sistem yang sedang berjalan untuk bisa mendapatkan kebutuhan data yang akan diproses dan kebutuhan informasi yang harus tersedia. Perancangan aplikasi menggunakan bahasa pemodelan UML dengan menggunakan beberapa diagram yang terdapat di dalam UML diantaranya use case diagram, class diagram dan activity diagram. Pengelolaan kas masjid dibutuhkan transparasi untuk dana yang masuk maupun dana yang keluar serta harus jelas baik mengenai dana yang masuk maupun penggunaan dana yang keluar. Perancangan aplikasi pengelolaan kas masjid ini diharapkan bisa dijadikan dasar pada saat pembagunan aplikasinya yang diharapkan bisa mempermudah dalam semua proses yang harus dilalui pada pengelolaan kas masjid.

Kata kunci: kas, masjid, perancangan, UML, aplikasi.

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.34001/jdpt.v8i2.539

Article Metrics

Abstract view : 1283 times
PDF - 1083 times



Disprotek Indexed by:

1 Google Scholar  2 BASe3 Onsesearch 4 Garuda 5 Sinta 6 Dimensions7 Crossref 8 JurnalStories 9 ROAD 10 ICE11 ORCID  

Visitor Statistics
Web
Analytics Made Easy - StatCounter
Flag Counter

Lisensi Creative Commons

DISPROTEK: Journal of Informatics Engineering, Information Systems, Electrical Engineering, Industrial Engineering, Civil Engineering, and Aquaculture is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.